کد خبر : 4245
تاریخ انتشار : 21 تیر 1401

برنامه ریزی برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه

برنامه ریزی برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه

نیک نیوز: صادق برزگر ، با اشاره به سخنان وزیر راه مبنی بر توافق با طرف روسی و حمل ۱۰ میلیون تن بار که بتواند از مبادی ورودی شمال کشور ترانزیت بشود برای مرزهای خروجی ما در بندرعباس و اجرای پروژه مهم شمال - جنوب اظهار کرد: ان شاءلله که بتوانیم این قرارداد را راه اندازی و عملیاتی کنیم و حجم متنابهی از این کالاها از طریق شهرستان مرزی بندر آستارا و مرزهای ریلی و زمینی آستارا در استان گیلان انجام خواهد شد.

وی افزود: با همه سازمان های ذی مدخل همچون راه، سازمان بنادر و کشتیرانی و همچنین راه آهن در حال برنامه ریزی و همکاری برای اجرای هرچه بهتر و عملیاتی شدن این طرح و قرارداد بزرگ هستیم.

ناظر گمرکات گیلان تصریح کرد: جهت تسهیل سازی فعالیت های تجار که افسران اقتصادی ما هستند، ان شاءالله برنامه هایی در دست اجرا داریم تا در راه اندازی و انتقال این حجم متنابهی از ترانزیت کالا موفق تر عمل کنیم.

وی اهمیت کریدور شمال - جنوب را یادآور شد و گفت: ما در در استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا سه مرز فعال زمینی، ریلی و دریایی داریم که برای استان گیلان یک اعتبار اقتصادی خوب بوده و بسیار مهم هستند.

برزگر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه گمرک مرزی آستارا در بحث مهم کریدور حمل و نقل شمال - جنوب اظهار کرد: گمرک آستارا از مهمترین و قدیمی ترین گمرکات کشور و استان گیلان در شمال ایران است و در انتقال و ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای یاد شده که به توافق دو کشور روسیه و ایران رسیده است نقش اساسی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0